لاغری در چهل روز


بسم الله الرحمن الرحیم

 

لاغری در چهل روز

چهل روز تا لاغری را چگونه انجام دهیم؟ لاغری در چهل روز چگونه ممکن است؟ آیا لاغر شدن و کاهش وزن در مدت 40 روز امکان دارد؟ گرفتن رژیم لاغری حداقل به مدت 40 روز چه مزیت هایی دارد؟ چرا رژیم های لاغری که در مدت کمتر از چهل روز اجرا می شوند نمی توانند حالت ثباتی را از نظر تناسب اندام در بدن ایجاد کنند؟ آیا گرفتن رژیم لاغری حداقل به مدت 40 روز می تواند جلوی برگشت مجدد چاقی و اضافه وزن را بگیرد یا لااقل سرعت بازگشت مجدد چاقی و اضافه وزن را کم کند؟

امروزه رژیم غذایی لاغری در انواع مختلف وجود دارند. از رژیم های لاغری سریع تا رژیم های لاغری طویل المدت ؛ از رژیم های کاهش وزن ایرانی و خارجی و با انواع و اقسام و روش های مختلف. برای اینکه یک رژیم لاغری و کاهش وزن بتواند کارآیی داشته و مؤثر واقع شود لازم است ویژگی های خاصی داشته باشد. یک رژیم لاغری سالم دارای ویژگی هایی است که سبب می شود تا ضمن لاغری و کاهش وزن ، سلامت فرد نیز حفظ شود. علاوه بر این ها یک ویژگی مهم نیز در رژیم کاهش وزن سالم باید وجود داشته باشد و آن این است که این رژیم لاغری بایستی مؤثر باشد و بتواند در یک دوره معین ، وزن فرد را کاهش دهد ضمن اینکه بتواند احتمال بازگشت مجدد چاقی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد. یعنی پس از اینکه یک فرد ، رژیم لاغری گرفت و به تناسب اندام لازم رسید ، احتمال بازگشت مجدد چاقی و اضافه وزن را مخصوصا در کوتاه مدت به میزان بسیار زیادی کاهش دهد.

یک رژیم غذایی مخصوص لاغری حتی اگر ایده آل نیز باشد ولی اگر کمتر از مدت 40 روز اجرا شود نمی تواند تاثیر مطلوب را در بدن و بر سیستم فیزیکی و حتی روحی انسان بگذارد. لاغری فقط محصول گرفتن رژیم مادی نیست بلکه روح و فکر انسان نیز باید آماده پذیرش باشد تا یک فرد ، هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی بتواند به یک شرایط خوب و مناسب و تا حدی ایده آل برسد. همانطور که گفته شد اگر یک رژیم لاغری برای مدت کمتر از چهل روز اجرا شود نمی تواند چنین تاثیر مطلوبی را در ما ایجاد کند.

مساله مهمی که وجود دارد ، مقاومت بدن در برابر تغییرات است. وقتی یک فرد از رژیم لاغری استفاده می کند چون بدن او به این تغییرات عادت ندارد ، یک مقاومتی را در برابر رژیم لاغری از خود بروز می دهد. مخصوصا در اوایل اتخاذ رژیم کاهش وزن ، این مقاومت و کشمکش بسیار زیاد است و حتی خیلی از افراد شاید به دلیل همین مقاومت بدن نخواهند که رژیم لاغری را ادامه دهند. حال سؤال این است که چه مدت طول می کشد تا مقاومت بدن در برابر رژیم لاغری و کاهش وزن شکسته شده و بدن به آن عادت کند؟ یعنی به عبارت دقیقتر چه زمانی طول می کشد تا بدن ما در برابر شرایط جدید تغذیه ای که برنامه رژیم لاغری بر آن اعمال می کند تسلیم شود؟

پاسخ پرسش بالا ، همان مدت حداقل 40 روز می باشد. وقتی شما از رژیم لاغری و کاهش وزن استفاده می کنید ، رفته رفته مقاومت بدن در برابر این رژیم غذایی جدید کم می شود و می خواهد که به آن عادت کند اما هنوز تسلیم نشده است! و به محض اینکه شما رژیم لاغری را کنار بگذارید ممکن است چاقی و اضافه وزن در مدت خیلی کوتاهی دوباره برگردد. این نکته خیلی مهم است که بدن فردی که رژیم لاغری می گیرد در برابر این شیوه زندگی تسلیم شود و کاملا به آن عادت کند. این امر ممکن نیست مگر اینکه انسان یک رژیم غذایی لاغری را حداقل به مدت 40 روز تمام اجرا کند. آن وقت است که شخص ، معجزه رژیم لاغری را احساس خواهد کرد.

شاید ریشه مشکلات برخی از رژیم های لاغری که مؤثر نمی افتند در این نکته باشد. البته نکات فراوانی وجود دارند که در اثرگذاری یک رژیم لاغری بر بدن دخالت دارند اما مطمئنا یکی از علل عدم تاثیر گذاری مطلوب یک رژیم لاغری و کاهش وزن بر بدن می تواند مدت اجرای آن باشد. خیلی از رژیم های لاغری ممکن است مدعی لاغری و تناسب اندام در مدت یک هفته و ... باشند حتی ادعا می کنند که بدون بازگشت است! اما اگر واقعیت ها را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد تا زمانی که بدن ما به یک رژیم غذایی عادت نکند احتمال پس زدن آن توسط بدن بسیار بالاست.

موضوع دیگری که بسیار مهم است این است که یک رژیم لاغری باید طوری باشد که در مدت استفاده از آن حداقل برای چهل روز بتواند نیازهای اساسی بدن را تامین کند و موجب سوء تغذیه نشود. یک رژیم لاغری شاید برای یک هفته مناسب باشد اما همین رژیم لاغری و کاهش وزن شاید نتواند برای مدت چهل روز مناسب باشد و موجب مشکلات جسمی و حتی روحی در فرد شود. پس اگر می خواهیم که حداقل به مدت 40 روز رژیم لاغری بگیریم باید یک رژیم لاغری و کاهش وزنی را انتخاب کنیم که در کنار کاهش وزن و لاغری بتواند نیاز های اصلی بدن ما را در این مدت تامین کند و نه تنها موجب بروز مشکلات نگردد بلکه حتی به سلامت ما نیز کمک کند.

 

پس یک برنامه رژیم لاغری سالم و کاهش وزن بایستی دارای نکات حداقلی زیر باشد:
 

  • بتواند تاثیر مطلوبی از نظر لاغری و کاهش وزن بر بدن داشته باشد.
     
  • موجب بروز مشکل در بدن نشده و بر سلامتی ما آسیب نزند.
     
  • موجب حفظ سلامتی و حتی باعث ارتقاء سلامتی گردد.
     
  • حداقل به مدت چهل روز قابل اجرا باشد.
     
  • احتمال بازگشت مجدد چاقی و اضافه وزن را از بین برده یا لااقل سرعت آن را بسیار کند گرداند.
     
  • تاثیر مطلوبی از نظر جسمی و روحی بر بدن انسان بگذارد.
     
  • موجب نهادینه شدن خصوصیات مثبت و روش های نیکو در وجود انسان شود.
     
  • قابل اجرا بوده و ایده آل گونه نباشد.
     
  • به نیازهای روحی بدن در کنار نیازهای جسمی آن توجه کند.

 

ما رژیم غذایی لاغری فیت 40 را به شما پیشنهاد می دهیم. رژیم لاغری فیت 40 طوری است که بتواند موجب لاغری و کاهش وزن شده و سلامتی شما را نیز ارتقاء دهد.

 

اشتراک گذاری در: